Własna strona internetowa to już obowiązek, który rozumieją właścicielem firm. Działania w obszarze reklamy i promocji w internecie wymagają czasami czegoś więcej niż tylko nowoczesna nawet strona internetowa. W niektórych przypadkach wystarczają strony informacyjne lub tzw. landing page, czyli podstrona dedykowana jakiejś usłudze, produktowi lub promocji. Jeśli firma zajmuje się sprzedażą to powinna rozważyć założenie własnego sklepu internetowego.

Jak założyć sklep internetowy? Założenie sklepu można poprowadzić na różne sposoby, a wybór ścieżki postępowania trzeba dostosować do potrzeb. Mały sklep można prowadzić na darmowym systemie, na przykład WordPressie albo pageandshop.pl. To dobre rozwiązanie, ponieważ dodatkowo można zintegrować stronę ze sklepem. To rozwiązanie ma sporo zalet ponieważ siłę strony internetowej można wykorzystać do budowania popularności sklepu internetowego. Odwrotna sytuacja jest również możliwa, właśnie dzięki integracji systemu strony internetowej i sklepu. Taka integracja jest pożądana również w większych sklepach internetowych. Zresztą systemy sklepów są właśnie w taki sposób projektowane. Dostawcy systemów już to zrozumieli i dostosowali gotowe rozwiązania. Sklepy gotowe oferowane są w wersji serwerowej albo w opcji SaaS, czyli w dzierżawie. Obydwa rozwiązania maja swoje zalety i wady. Duże sklepy biorą raczej rozwiązania serwerowe, gotowe lub dedykowane, z uwagi na większą możliwość konfiguracji i zmian.

strona internetowa