Firmy

Zaczynamy pozycjonowanie strony firmowej

Zaczynamy pozycjonowanie strony firmowej

Mamy stronę internetową, działa w sieci od kilku lat, ale nowych klientów z tego źródła mamy niewielu. Dowiedzieliśmy się, że potrzebne jest pozycjonowanie strony, więc rozglądamy się za kimś, kto to pozycjonowanie zrobi. Czy to właściwe podejście? I tak i nie. Wszystko zależy od tego, kto nam to pozycjonowanie zrobi, a raczej jak podejdzie do tematu. Trzeba postępować ostrożnie, bo można po prostu wyrzucić pieniądze w błotu. Jak zatem postąpić, aby pozycjonowanie miało sens, czyli przyniosło nowych klientów? Szersze ujęcie tematu na stronie https://www.nvvi.eu/, a w skrócie poniżej.

Przede wszystkim trzeba wykonać audyt strony internetowej. W trakcie audytu sprawdza się stronę internetową pod wieloma względami. Celem tego sprawdzenia jest wyłapanie błędów i przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych zanim podejmie się właściwe pozycjonowanie. Bardzo istotne jest przygotowanie struktury strony i dobranie do każdej podstrony odpowiednich słów kluczowych. To dość trudne zadanie wymagające współpracy ze strony firmy, ale musi być wykonane przez osobę znającą się na pozycjonowaniu. Ważne jest takie przypisanie słów kluczowych do podstron, aby te nie robiły sobie konkurencji w wynikach wyszukiwania. To bardzo częsty problem i czasami równie trudny do uniknięcia i wyeliminowania. Niemniej jeśli się to zaniedba to konkurencyjne strony będą niżej w wynikach wyszukiwania niż wówczas, gdy nie mają wewnętrznej konkurencji. Oczywiście w ślad za dobranymi słowami kluczowymi musi iść teks na podstronę, który zawiera te słowa. Inaczej niewiele z tego będzie. W ramach audytu sprawdza się szybkość działania strony, a w przypadku większych serwisów również linkowanie wewnętrzne, które niestety bardzo często jest ignorowane. Tymczasem dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne już na starcie daje duży impuls dla podstron. Więcej o audycie strony – https://www.nvvi.eu/audyt-strony-internetowej/.

Czy warto zrobić audyt strony, przecież to dodatkowy wydatek? Oczywiście, że tak, bo to przyniesie realne korzyści. Pozycjonowanie strony z błędami albo nawet i bez, ale nie przygotowanej do pozycjonowania zazwyczaj nie przynosi efektów. Natomiast pozycjonowanie strony zoptymalizowanej daje dużo większe efekty przy tych samych wydatkach. Może się okazać, że jest to kwestia, czy pozycjonowanie podnosi dochody firmy, czy nie. Dlatego audyt strony i jej optymalizacja, a czasem po prostu wykonanie nowej strony jest jedyną drogą do osiągnięcia celu.