Można uleczyć serce, mieć przez długie lata zdrową wątrobę i żołądek, w bardzo prosty sposób, poprzez zdrowe nawyki żywieniowe, stosowane systematycznie i codziennie. Warto pamiętać o nawykach żywieniowych, które powinny nas uczyć doboru składników zarówno pod względem ich ilości, jak i jakości. Bardzo często kupujemy tanią żywność, która jest nafaszerowana konserwantami, dodatkami, barwnikami itp. Warto czytać etykietki i skład tego, co kupujemy.

Coraz częściej kupujemy gotowe, mrożone, produkty, które na szybko, po powrocie z pracy wrzucamy do mikrofalówki. To błąd żywieniowy, bo te potrawy nie mają błonnika ani witamin. Należy zastępować takie praktyki, przynajmniej dodawaniem do tych dań dużych porcji surówek, pełnoziarnistego pieczywa, owoców na deser. Zawsze warto wybierać jak najświeższe owoce sezonowe, aby jak najpełniej wykorzystywać zawarte w nich składniki odżywcze. Kolejny błąd to jadanie zbyt dużych porcji. Warto odmierzać ilość posiłków dłonią. Najlepiej zjadać tak a ilość pożywienia jednorazowo, która mieści się w naszej dłoni. Najlepiej komponować posiłki wg zasady: garść białek (np. mięsa), garść węglowodanów (np. makaronu, pieczywa), garść warzyw i garść owoców.

Zasady zdrowego odżywiania – https://portaldlazdrowia.pl/12-krokow-zdrowego-odzywiania-wg-who-europe/